Editoriaal


U bent het ongetwijfeld ondertussen al grondig beu, maar we zijn nog steeds in januari, en dus is het nog altijd toegestaan: langs deze weg vanwege het ganse bestuur de beste wensen voor een sportief en gezond 2013! En vanaf nu zwijgen we erover.


  Winterstage


Vroeger ook wel de Kerststage genoemd, maar naar analogie met de Zomerstage in De Panne omgedoopt tot Winterstage. Maar wat de naam ook moge zijn, een 40-tal meisjes zakten van 2 tem 4 januari jongstleden af naar het Redingenhof, waar zij onder leiding van Jef, Jolien, Patrick, Peter, Sven en Thierry hun shot-techniek verder bijschaafden. Iedereen kreeg aan het einde van de stage een diploma, en Chiara (Microben), Ireen (Benjamins), Zoë (Pupillen) en Melissa (Miniemen) zagen zich zelfs tot shot-kampioen uitgeroepen worden!


Achteraf bleek iedereen zich goed geamuseerd en veel bijgeleerd te hebben. Een pluim op de hoed van de organisatie en de aanwezige coaches, en ongetwijfeld komt er volgend seizoen weer een vervolg. Maar eerst is er natuurlijk nog de Zomerstage in De Panne, houd dus alvast die data vrij!


Ouders wiens dochter op het moment van de stage nog geen 12 jaar was, kunnen nog steeds een fiscaal attest aanvragen via het daarvoor bestemde formulier. En de foto's van de stage zijn, zoals dat in deze tijden van sociale media past, via onze Facebook pagina beschikbaar.


  Evaluaties


Het nieuwe jaar komt traditioneel met goede intenties, en ook wij maken als club graag van dit moment gebruik om na de eerste seizoenshelft even terug te blikken op de evolutie van onze jeugdspeelsters, te evalueren en bij te sturen naar de tweede seizoenshelft toe. Elke jeugdcoach heeft hiervoor een standaard evaluatie-formulier ingevuld, waarop elke speelster individueel op verschillende facetten van haar kunnen, inzet, aanwezigheid en motivatie geëvalueerd wordt.


Het is de bedoeling dat elke speelster haar evaluatie met aandacht bekijkt, maar uiteraard zal de coach deze ook voor elke speelster individueel toelichten. Vanuit deze evaluatie worden dan nieuwe doelen gesteld voor de tweede helft van het seizoen, waar we opnieuw de vereiste aanwezigheid, inzet en de juiste attitude verwachten van elke speelster om op die manier veel plezier te beleven aan het basket maar ook veel bij te leren.


Heeft uw dochter (of uzelf) vragen bij haar evaluatie, aarzel dan niet om de coach hierover aan te spreken. Hij of zij zal u en haar met plezier de nodige uitleg verschaffen, zodat iedereen duidelijk weet waaraan er de rest van het seizoen gewerkt zal worden.


  Spaghettidag


Zoals vorige keer al vermeld op een compleet andere leest geschoeid: op zaterdag 23 februari serveren we spaghetti voor alle speelsters, spelers, coaches, familieleden, vrienden, vriendinnen en sympathisanten. Plaats van gebeuren is zaal Genadedal in Kessel-Lo, en je kan er zowel 's middags als 's avonds langskomen om je buikje rond te eten. Je moet wel vooraf inschrijven, zodat we genoeg eten en drinken voor iedereen kunnen voorzien. Dat doe je door ons het inschrijvingsformulier ingevuld terug te bezorgen, via de coach, het bestuur of evenementen@damesbasketleuven.be. Meer informatie over de wegbeschrijving naar de zaal, de verschillende mogelijkheden en de prijzen vindt u op het formulier, of via de website.


Nodig dus uw familie en vrienden uit, en zak die zaterdag in grote getalen af naar Kessel-lo voor een gezellig onderonsje met de andere speelsters, ouders en symphatisanten van de club!


  Overige activiteiten


Na de spaghettidag staan er in de tweede helft van het seizoen uiteraard ook nog tal van andere activiteiten op het programma. Liggen nu al vast: het Paastornooi (van 29 tem 31 maart), de sezoensafsluiter met de traditionele wedstrijdjes van de ouders tegen de meisjes (tijdens de laatste training in mei), Beleuvenissen (4 vrijdagen in juli) en de Zomerstage in De Panne (van 26 tem 29 augustus). Houd deze data alvast vrij in uw kalender!


Maar dat is nog niet alles. Er staan mogelijk nog een paar andere activiteiten op de agenda, maar daar wordt pas in de komende weken definitief uitsluitsel over gegeven. Uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte, via de site, Facebook en deze nieuwsbrief. We rekenen in elk geval op uw massale helpende handen, want veel organiseren is leuk, maar het kan absoluut niet zonder uw steun.


  Nieuw op de site


Een mens moet tijdens de nachtelijke uren toch ook iets te doen hebben, en omdat voor de computer zitten nu eenmaal de minste inspanning vergt, werden er de afgelopen weken een paar extra functionaliteiten aan de website toegevoegd. Meestal omdat ik ze zelf wel leuk vond, hopelijk kunt ook u er af en toe nuttig gebruik van maken.


De rangschikkingen van de verschillende ploegen kon u al langer op onze site vinden (via de hoofdpagina, menu Rangschikkingen, of via de pagina van elke afzonderlijke ploeg), maar nu krijgt u er per reeks ook de uitslagen van alle wedstrijden van de laatste speeldag bij (via de hoofdpagina), of zelfs van alle gespeelde (en nog te spelen) wedstrijden van elke ploeg (via de pagina van die ploeg). Op die manier kan u in één blik zien wat de concurrentie die dag gedaan heeft, hoe de ploegen in de heenronde tegen mekaar speelden, of wanneer de topmatchen in die bepaalde reeks gepland zijn. Deze kalender per ploeg wordt wekelijks bijgewerkt, dus u vindt er ook bij uitgestelde wedstrijden steeds de meest actuele stand van zaken.


En van kalenders gesproken: vindt u het ook zo'n karwei om telkens bij het begin van het seizoen, en voor sommige ploegen ook bij het begin van de tweede ronde, alle wedstrijden van uw geliefkoosde team in uw elektronische kalender in te brengen? Zeker wanneer wedstrijden worden uitgesteld en verplaatst, en u op de duur niet meer weet welke wedstrijd in uw kalender nu de juiste is? Wel, vanaf nu kunt u met een eenvoudige klik elke wedstrijd apart, of complete kalenders, in uw elektronische agenda importeren. En nog beter: wanneer deze wedstrijden worden aangepast kunt u via de automatische mail die u dan ontvangt uw elektronische kalender simpel bijwerken, zodat ook daar de juiste informatie komt te staan. Mooi toch? Individuele wedstrijden van een bepaalde ploeg plaatst u in uw eigen kalender door op de pagina van die ploeg op het -icoontje in de kalender en dan op de Open-knop te klikken. Via de link onderaan de kalender op die pagina importeert u de ganse kalender van die ploeg als aparte kalender in uw agenda, en via de link op de hoofdpagina kunt u zelfs de kalender van alle ploegen van de club importeren. Klinkt verwarrend en aartsmoeilijk? Is het helemaal niet. Porbeer het eens en u zult zien hoe u vanaf nu eenvoudig alle gewenste wedstrijden in uw elektronische kalender kunt houden!


Het adres van de sporthal waar wedstrijden gespeeld worden krijgt u als u de cursor over het -icoontje in de kalender van elke ploeg beweegt, en als u op dit icoontje klikt krijgt u de wegbeschrijving in Google Maps te zien. Deze functie bestaat al langer, maar misschien kende u ze toch nog niet... En zijn er andere zaken die u graag op of via onze site had gezien, dan hoor ik dat natuurlijk graag van u!


In deze nieuwsflash


Bijdragen voor de volgende nieuwsbrieven kan je steeds hier kwijt. De werkgroep Communicatie behoudt zich het recht voor om bijdragen te weigeren.












Sponsors


Maak u geen illusies: zonder onze gulle sponsors zou onze club niet kunnen overleven. Denk dus ook aan hen en betrek hen bij uw plannen als het u uitkomt!












Copyright 2013




Basketclub Dames Leuven vzw | Interleuvenlaan 62 3001 Leuven


Bezoek onze webstekContacteer ons


Om u op deze nieuwsbrief te abonneren

of om u uit te schrijven klik hier